Aktuality

POZOR! Změna čísla účtu

K dnešnímu dni se mění bankovní spojení ccShopu pro veškeré příchozí platby od zákazníků. Důvodem této změny je to, že nám k dnešnímu dni Fio banka vypověděla smlouvu bez uvedení důvodu.

Nově tedy prosím používejte následující platební údaje:

  • číslo účtu: 285086994/0300
  • banka: ČSOB

Platby přijaté na původní čísla účtu ve Fio bance bohužel nebudou od dnešního dne zpracovány a pravděpodobně budou bankou vraceny zpět odesílateli.

K dnešnímu dni vyhlašujeme upravené znění Obchodních podmínek - změnil se článek č. 8 - Ochrana osobních údajů. Nově se odkazuje na samostatný dokument "Zásady ochrany osobních údajů", který upravuje ochranu osobních údajů našich klientů tak, aby byla plně v souladu s GDPR.

Vážení zákazníci,

rádi bychom Vás informovali o aktuální situaci ccShopu, úspěších a neúspěších posledních týdnů, a co chystáme dále.

V průběhu března a dubna trhy i nadále stagnovaly. Na přelomu března a dubna se dokonce dostaly na historická minima. Teprve v posledních dnech dubna došlo ke znatelnému oživení, počty objednávek se začínají opět zvyšovat, ale protože nám vznikla nová konkurence, není růst tak rychlý, jak bychom rádi.

Na českém trhu se totiž objevila celá řada nových projektů nabízejících kryptoměny. Ještě na počátku roku existovaly pouze dvě až tři zavedené české směnárny s Bitcoiny a jediný skutečně fungující projekt mimo ccShop, umožňující nákupy jiných kryptoměn. K dnešnímu dni již takových projektů evidujeme okolo deseti. Dokonce se již objevily i první projekty typu “e-shop”, které navlas přesně kopírují náš obchodní model, způsob práce a někdy i všechny texty. Je to pro nás sice důkazem, že jdeme správnou cestou, a že jsme ti, kteří určují směr trhu a nové služby klientům, ale zároveň nám i tato nekalá konkurence může odebrat část klientely.

I přes nepříznivou situaci na trhu pokračovalo v březnu a dubnu vyplácení náhrad těm klientům, kterým byla měna zcizena koncem roku při hackerském útoku na naše systémy. Situace na trhu nám zatím nedovolila přiblížit se objemům vyplácení, které jsme původně plánovali, nicméně náhrady byly i tak vyplaceny dalším desítkám postižených klientů. Dořešení všech náhrad i nadále zůstává naší hlavní prioritou.

V tomto okamžiku se silně zaměřujeme na rozšíření dosahu na další trhy. V průběhu dubna jsme dokončili analýzy zahraničních trhů a proběhla jednání s řadou možných zahraničních partnerů. Již na květen připravujeme zcela zásadní rozšíření na několik dalších evropských trhů - na našem Facebooku se již brzy dozvíte, které země to budou. Kromě toho přibude i “obecná” verze v angličtině, takže věříme, že se nám tímto “rozkročením” povede snížit rizika při problémech jednoho lokálního trhu a zároveň zásadně navýšit příjmy tak, abychom mohli znovu “najet” na původní očekávané tempo vyplácení náhrad.

Rozšiřování do zahraničí je pro nás relativně snadným způsobem expanze, do kterého není třeba investovat ani tak peníze, jako spíše naši práci věnovanou přípravě. I nadále se tak zavazujeme, že drtivou většinu zisků z podnikání, včetně zisků z nových trhů, budeme investovat do vyplácení těchto náhrad. Našich klientů si nesmírně vážíme a stojíme si za tím, že dořešíme všechny individuální případy - chceme si zachovat “čistý štít” a dobrou pověst. I proto jsme se značky ccShop “nezbavili” a rozhodli jsme se ji používat i v dalších zemích. Věříme, že poctivost je jediný způsob, jak dlouhodobě budovat fungující podnikání.

Děkuji všem zákazníkům za důvěru a podporu a věřím, že letošní rok bude pro nás pro všechny dobrý.

S pozdravem za tým ccShopu, Adam Chvaja, majitel

Dnešním dnem vyhlašujeme upravené znění obchodních podmínek. Přidali jsme nový článek č. 6 "cold storage", který upravuje podmínky pro dlouhodobé skladování měny klientů, kteří si nevyzvedli soukromý klíč (týká se tedy objednávek do "naší" peněženky). Ostatní ustanovení zůstala nezměněna.

Vážení zákazníci,

v průběhu ledna se nám podařilo rozšířit tým o 4 nové kolegy, kteří dostali na starosti odbavování objednávek a komunikaci s klienty. I díky jejich pomoci se nám povedlo vyrovnat se s komunikačním náporem souvisejícím s "hackem" z posledního prosincového týdne. Roztřídili jsme přes 1,3 tisíce e-mailů, které k nám dorazily a oddělili jsme komunikaci s poškozenými od běžné komunikace spojené s novými zakázkami. Díky tomu již nyní probíhá komunikace s klienty i odbavování nových objednávek standardně.

Za leden jsme vyplatili náhradu škody přibližně čtyřiceti procentům klientů, kterým byly díky krádeži vyprázdněny peněženky. Jedná se o kryptoměny v celkové hodnotě několika milionů korun, které jsme uhradili z vlastních prostředků.

Druhá půlka ledna bohužel přinesla mírnou stagnaci v oblasti obchodu s kryptoměnami obecně. Díky poklesu kurzů a oslabení poptávky po kryptoměnách klesají také výnosy. Proto se nám zatím nepodařilo vyplatit všechny napadené peněženky tak, jak jsme na období ledna plánovali. Úspěšně jsme kompenzovali zatím přibližně dvě třetiny klientů oproti plánovanému objemu. Stanovit přesnější čas jednotlivých kompenzací bohužel není možné, jsme totiž závislí na vývoji podmínek na trhu a ty nedokážeme predikovat.

Děkujeme

Váš tým ccShopu.

Vážení zákazníci,

za půl roku tvrdé práce se nám podařilo vybudovat na českém trhu zatím jedinečný e-shop s kryptoměnami se stovkami spokojených klientů. Úspěšný konec roku nám však zkazil útok hackera, který okradl některé naše zákazníky. Rádi bychom Vás otevřeně seznámili s touto nepříjemnou situací, ke které se stavíme čelem. Z vlastních prostředků budeme kompenzovat našim klientům všechny odcizené kryptoměny.

Co se přesně stalo?

ccShop.cz se stal v závěru prosince 2017 cílem hackerského útoku neznámého pachatele. Případ vyšetřuje Policie ČR. Hacker odcizil kryptoměny z některých klientských peněženek. Útok byl téměř okamžitě odhalen a podařilo se nám zabránit větším ztrátám. Postiženy byly jednotky procent našich klientů. Osobní údaje klientů nebyly dotčeny.

Je ccShop.cz bezpečný?

Rádi bychom Vás ujistili, že i přes nepříjemný incident, je náš e-shop velmi dobře zabezpečen. Jedeme dál a jsme silnější a odolnější. Ochrana e-shopu byla posílena a provoz je zachován v nezměněném režimu. Všechny nové objednávky odbavujeme standardním způsobem a v běžných lhůtách.

Budou vyplaceny všechny odcizené prostředky?

Ano. Majitel e-shopu se zavazuje vrátit na vlastní náklady všechny odcizené kryptoměny. Kompenzace odcizených prostředků již probíhá od začátku ledna. Řada dotčených klientů má své kryptoměny již zpět a na kompenzaci ostatních zákazníků intenzivně pracujeme.

Jak kompenzace probíhá?

Klientům přiřazujeme nové peněženky, ke kterým obdrží klíč. Případně nám klienti sdělí adresy svých peněženek. Do nich postupně převedeme zakoupené kryptoměny. Klíč k peněžence je ovšem až do doby, než do peněženky převedeme měnu, nefunkční. Převod zakoupených měn do nových peněženek zákazníků je totiž extrémně časově náročný. Na takovéto situace nemáme automatizovaný interní systém, každou transakci navíc musíme pečlivě ověřovat, proto provádíme velké množství manuálních úkonů.

Jak dlouho bude proces kompenzace trvat?

V současné době jsme rozšířili náš tým a aktualizovali harmonogram. Oproti původnímu plánu vzniklo z výše zmíněných důvodů bohužel zpoždění, které se snažíme napravit. Kompenzace odcizených prostředků bude probíhat během ledna, února a nejpozději ještě v březnu 2018.

V jaké hodnotě budou kryptoměny vráceny?

Klienti získají zpět svou nakoupenou kryptoměnu v původní objednané výši. Kompenzace tedy obsahuje i zhodnocení kryptoměny od období, kdy si ji zákazníci zakoupili.

Proč si někteří klienti stěžují na zpožděnou komunikaci?

Omlouváme se, ale realita byla taková, že jsme náhlý nával emailů a telefonátu nestíhali vyřídit. Není to z důvodu, že bychom se chtěli kontaktu se zákazníky vyhýbat nebo vyčkávat. Od začátku se věnujeme naplno komunikaci s klienty a zároveň procesu vracení kryptoměn. Pečlivě prověřujeme každý případ, což je velmi časově náročné. Prosíme proto dotčené klienty o pochopení a trpělivost. Posilujeme náš tým a náprava již probíhá.

Děláme maximum pro vyřešení situace v co nejkratším možném čase.

Prosíme Vás o spolupráci, důvěru a trpělivost. Klienty, kterým již byly odcizené prostředky vráceny, prosíme o podporu sdílením této skutečnosti v diskusi.

Děkujeme.

Tým ccShop.cz